diumenge, 10 de juny del 2012

Sobre rodes a la Val d'Aran

Cap de setmana, aquest necessito quedar-me a prop de casa, i aprofito per visitar la Val d'Aran, ara sense el seu mantell blanc. El paisatge és un esclat de color, on predomina el verd, i alguna clapa de neu a les cotes més elevades. Els prats, farcits de flors oloroses, i els carrers i les  pistes, pràcticament desèrtics, quin contrast amb l'hivern !!.

Esglèsia de Salardú

Narcís (Narcissus poeticus)

Rovell d'ou (Trollius europaeus)

Magnífic exemplar  cavall pirinenc

Dissabte

Sortida de Salardú, remunto la Val d'Aiguamog, Banhs de Tredós, fins al trencall que mena al Refugi de Colomers. La pista continua remuntant la muntanya, fins a arribar al coll, on tot serà descens , ara per la Val de Valarties. Per arrodonir el desnivell i els kms, pujo fins a Baqueira. Així surten 41kms  uns +1.100m.

Pedalant per les pistes d'esquí de Baqueira-Beret

Mongarri
 Diumenge
Vista de Bagergue, ben petit,entre muntanyes

Val de Ruda, entre albissons
      Surto del poblet de Baqueira, desèrtic... enfilo direcció Mongarri,  passant per les pistes, d'esquí fins al parking de l'Orri. Arribo a Montgarri plovent . L'ambient allà és extraordinari, i està ple de ciclistes. La tornada la faig per la pista, baixo pel GR a l'entrada del parking de Orri, i fins a Bagergue tot baixada per camins i corriolets, molt divertit. Unha, Salardú i camí que segueix el riu fins a la Val de Ruda i el pont que creua el Garona fins a la carretera del port, ara ja baixada fins al cotxe, desprès de 39kms, i penso uns +1.000m. La Val d'Aran no defrauda mai, res a envejar a altres entorns de muntanya europeus.
Ull de perdiu (Myotosis alpestris)