dissabte, 8 d’octubre del 2011

Via Ferrada de Foradada de Toscar - Vía Ferrada de Sorrosal

Aquest cap de setmana, será un cap de setmana "normal", es a dir descanso dissabte i diumenge, així que aprofito per agafar la furgo i fer uns quants quilómetres. Proposo als companys del Club, però sembla que no hi ha gaire ganes, així que igualment decideixo continuar amb els plans .
    Per obrir boca, em dirigeixo cap a la localitat de Foradada de Toscar, al tocar de Campo, Osca. Un cop surto del túnel, el temps canvia completament, i surto a fer la vía en màniga curta. S'ha de passar el poble de Foradada, sense entrar-hi , i un cop a Coll, trobem una escultura de llances a l'esquerra, uns metres desprès a la dreta, surt una pista de sorra amb un cartell que indica ferrada. Jo no només vaig pujar una mica, i de seguida aparco, i m'estimo més anar caminant fins a la pared. La vía és entretinguda, aèrea, divertida, i molt ben assegurada, tot i que se em fa curta. El paisatge també acompanya, i veus la Penya Montanyesa, i tota la vall , amb una sèrie de voltors que esperen que algun ferratista caigui !!  Pujo un tram amb tres xiquets de Tarragona, i desprès enganxo un altre grup de Navarra, concretament de la Vall de Baztan, i son els que em comenten que faran un altre demà, a Broto, així que vaig per feina, arribo fins a dalt, que us aconsello, ja que la vista és magnífica. La baixada, és molt tonta, amb el camí ple de pedres i bastant vertical el primer tram. Assequible en termes generals, només s'ha de comptar amb l'ambient en moments penjat com a màxima dificultat.

Voltor

Franqueig i la Penya Montanyesa al fons

Segona part, torno a agafar el cotxe, a 60km , Broto, una horeta, hi ha la cascada de Sorrosal. Un cop arribes al poble, pases un pont per sobre del riu Ara, al primer trencall a l'esquerra, gires, i ben a prop hi ha un parking. Seguir les indicacions de la Cascada. Aquesta Ferrada, és molt curiosa, i transcorre per la banda esquerra de la cascada, bé, fins que arribes a unes escales, les pases i un cop a dalt, veus un gran forat de roca, i l'aigua que passa pel mig, un cartellet de fusta que diu que la ferrada continua per allà , ?¿, jo buscaba la càmera oculta, i així espero als que venen darrere, teniu ressenya? aixó sembla una broma. Sí si, és per aquí, fent oposició, a les parets, amb el frontal, arribem a l'altre banda, i allà ja trobem la cascada pròpiament dita, un gran tobogan i una passera de fusta que convida a l'equilibri. Desprès petits reasalts, i una placa.  La dificultat és mínima, però l'ambient és assegurat, i la peculiaritat de la instal.lació, que a més, ja té uns anys... però aquests manyicus pugen on sigui, com sigui. Molt recomanable, però millor anar  tranquil, ja que les clavijes no tenen res a veure amb l'equipament de la Foradada. Em diverteixo molt, i a dalt, hi ha un camí molt fresat que baixa a Broto un altre vegada.