diumenge, 28 d’agost del 2011

Pic d'Escobedo Btt + travessa circular Estany de la Gola : doblet

BTT: Esterri - Cerbi - Pic d'Escobedo - Unarre - Esterri d'Àneu

Sortim a les 8.00h puntuals, d'Essi Erri, cinc del Club, amb ganes de pedalar, tot i la fresqueta que fa a primera hora. Comencem a remuntar per la carretera, i un cop arribem a Cerbi, prenem una pista que m'havia passat desaparcebuda mil vegades. Aquesta pista, en alguns trams millor i en altres pitjor, mica en mica, i sense treba ens menarà a dalt de tot on estan les antenes d'Esterri, les que veiem a sobre del Sequer, on està la captació d'aigües.
Arribem doncs a dalt, amb un últim repetxonet més dur, desprès de +950m , sense incidents, i en Jesús no enganya: unes vistes fantàstiques de la Vall , Port de la Bonaigua, Encantats, Espot, i molts dels poblets de les Valls penjats a la muntanya. Baixem amb algun tramet més entretingut que altre i arribem a Esterri amb uns 33km a les cames, i fem un merescut vermutillo.

Kit kat

Vistes des de a dalt de tot

Jesús i Jose Antonio al cim

La klaka al cim

Melanargia russiae

Treking: Cerbi- Vall de Niri - Coll Curiós - Estany de la Gola - Cerbi

Desprès del vermut, decideixo acabar aquella excursió que no hi ha manera de finalitzar i fer una circular caminant per arribar a l'Estany de la Gola. Es pot fer un recorregut circular, i amb el dia que fa, és fantàstic acabar de arrodonir el dia amb aquest recorregut. De Cerbi, 1.430 el poble més alt de les Valls d'Àneu, a la cota màxima, el Coll Curiós, 2.455 arribes a acumular +1030m de desnivell.

El primer tram de la Vall, espectacular, ple de papallones que juguen al meu voltant i que s'escapen de la càmera. L'ambient tranquil i sense trànsit, es pot respirar una pau impressionant, mica en mica, vaig remuntant la vall fins a trovar el primer llac, i el de Buixase, que entre penyes, i ja sense camí evident, em mena al coll , des de on hi ha una vista preciosa de tot el circ i Serra Mitjana a l'est.

L'estany de la Gola, no es troba sol, te la companyia d'un altre, que fa més espectacular la visió a casi 2500m. El primer tram de baixada entretingut, i desprès vorejant l'Estany, arribo al refugi, lliure, i rehabilitat pel Parc Natural, es troba en molt bon estat. Allà és on trobo la única ànima humana de tota la jornada, amb un goset que l'acompanya. Baixada entre les pedres, i pista , el tros més desagraït fins a Cerbi novament. Excursió molt recomanable, i val la pena fer-la circular. Per a qui no vulgui caminar tant, es pot deixar el cotxe a un parquing habilitat pel parc a la pista que surt abans d'arribar a Cerbi. Desde allí, el recorregut és molt mes curt, però menys vistós.